Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ "CARMEN" 15, 16, 29 KAI 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ (ΠΛΑΤΕΙΑ ΧΑΝΘ ΤΣΙΜΙΣΚΗ)

"Η δική μας, Ελληνίδα Κάρμεν, λέει όχι στον κοινωνικό ρατσισμό, όχι στη βία, όχι στην καταπίεση και το δογματισμό. Η δική μας Ελληνίδα Κάρμεν δεν είναι απλώς μια εξωτική, μονοδιάστατη ερωτιάρα Ρομνί*, είναι κάτι που ξεπερνάει την καταγωγή της: Για μας, η Κάρμεν είναι το απόλυτο σύμβολο ενός ελεύθερου, νεανικού πνεύματος, το οποίο δεν επιτρέπει στο σκοτάδι να σβήσει το φως και να αμφισβητήσει τον ανυπέρβλητο και μοναδικό νόμο της ύπαρξής μας: Τον Έρωτα. Είναι η επανάσταση στα πιο ερωτικά της...
Σαν μια δίκαιη μάνα, προτιμάει να πνίξει η ίδια με τα χέρια της τον έρωτά της την στιγμή που γεννιέται, παρά να τον υποχρεώσει να υπακούσει, έστω και μια στιγμή, στα προστάγματα ενός απελπισμένου και τσακισμένου κατεστημένου, που καθρεφτίζεται στην σκληρή, πατριαρχική και εγωϊστική προσωπικότητα του στρατιώτη Δον Χοσέ.
Μπορεί όλα τα παραπάνω να σας φαίνονται άσχετα με το θέμα της όμορφης ερωτιάρας Σπανιόλας Τσιγγάνας του Bizet, μπορεί κάποιοι να βολεύονται με την σκέψη του αδικημένου στρατιώτη που "μαγεύτηκε" από την Κάρμεν και οδηγήθηκε στο φόνο, αλλά πιστέψτε με, το έργο αυτό δε θα παρέμενε το πιο δημοφιλές στον κόσμο, αν βασιζόταν μόνο και μόνο σε μια άτακτη γυναίκα που δολοφονείται από τον ζηλιάρη εραστή της...
Στα μεγάλα έργα της λογοτεχνίας, οι αλήθειες κρύβονται καλά πίσω από μια απλή ερωτική ιστορία και παρηγορούν, ή πληγώνουν σιωπηλά αυτούς που τις αναζητούν".

* Ρομνί=Τσιγγάνα γυναίκα

Πρεμιέρα: 15 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Αυλαία.


About the opera (from the stage director and protagonist Kassandra Dimopoulou):
"Our Greek Carmen says no to racism, no to violence, no to suppression and no to dogmatism. Our Greek Carmen is not just an exotic, one dimensional, sexy Gipsy woman. She shows us a lot more beyond her origin: for us, Carmen is the absolute symbol of a free, young spirit, that does not allow the darkness to extinct the light and doesn't allow anything to question the one and only rule of our existence: Love. She is revolution, at its sexier looks.
Like a just mother, she prefers to kill her love with her own hands, at the moment of its birth, than to make it obey to the orders of a cruel, crashed status quo, which is mirrored on Don Jose's patriarchal and egoistic personality.
You may think that all the above are not relative to the subject of the beautiful, sexy Spanish Gipsy girl of Bizet's opera- it also may be more convenient for some people to think of Jose as the poor guy who, under the spell of a knotty woman, had to kill her, but, believe me: this work wouldn't be the most popular opera for such a long time, if it was only for the love story between a knotty girl and her jealous lover...
In great literature, big truths hide well behind a simple love story. They sit there in silence, comforting or torturing the ones that seek it".

Performances: 15,16,29 and 30 September 2014

ΚΑΣΤ:
ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ
Δον Χοσέ (δεκανέας) ......... Φίλιππος Μοδινός
Θουνίγκα (λοχαγός) .......... Σάκης Μαργούτας
Στρατιώτης .......... Ιορδάνης Καρακασίδης
Στρατιώτης.......... Ιωάννης Κετεκίδης

ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΡΙΕΣ
Κάρμεν (ρομά) .......... Κασσάνδρα Δημοπούλου
Φρασκίτα (ρομά) ......... Στέλλα Κοπάνου
Μερθέντες (ρομά) ......... Iωάννα Κωνσταντοπούλου
Μανουέλα (καπνεργάτρια) .......... Χαρά Λαϊου

ΡΟΜΑ
Λίλας Πάστια (ιδιοκτήτης ταβέρνας) ........... Δημήτρης Βαλιώτης
Δανκαϊρο (λαθρέμπορος) ........... Ιωάννης Κετικίδης
Ρεμεντάδο (λαθρέμπορος) ........... Ιορδάνης Καρακασίδης
Γκαρθία ο Μονόφθαλμος (λαθρέμπορος) ......... Σάκης Μαργούτας

ΤΟΡΕΑΝΤΟΡ
Εσκαμίγιο (ταυρομάχος) ......... Μανώλης Παπαδάκης

ΟΡΧΗΣΤΡΑ:
Κατερίνα Παπαδοπούλου, βιολί
Δήμητρα Μέγγου, βιολί
Ειρήνη Χύσα, τσέλο
Δημήτρης Κάκος, βιόλα
Pierpaolo Sicuro, φλάουτο
Λεωνίδας Βλάχος, τρομπέτα
Δημήτρης Βαλιώτης, κρουστά

Διεύθυνση Ορχήστρας: Φαίδρα Γιαννέλου
Σκηνοθεσία: Κασσάνδρα Δημοπούλου
Διεύθυνση χορωδίας: Ελισάβετ Παπαδοπούλου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου